Arrow

01/10/24

Šárka Hamanová a Šárka Poláková

Vydavatelský dům, nebo marketing pro hospody?


Štamgast, noviny Lokálů, které tvoří obsahový tým nejen pro Štamgasty.
Štamgast, noviny Lokálů, které tvoří obsahový tým nejen pro Štamgasty.

Knihy, brožury, časopisy, noviny pro hosty, noviny pro zaměstnance, několik newsletterů, podcasty, online magazín a desítky profilů na sociálních sítích. Pro podniky Ambiente jsme během deseti let vytvořili propracovaný systém práce s obsahem. Ten pomáhá nejen informovat hosty o tom, co se v restauracích děje, ale také podporuje vizi zakladatele Ambiente Tomáše Karpíška kultivovat gastronomické prostředí v Česku.

Obsah jako základní kámen marketingové strategie

Pod heslem "Děláme jídlu dobré jméno", vynášíme na světlo témata a know-how, která vznikají v celé skupině, nejen v restauracích. Součástí komplexního systému práce s obsahem v Ambiente jsou média od sociálních sítí, přes podcast a newslettery, tištěné noviny až po jednorázové brožury, kalendář či vzdělávací materiály.

Content strategii tvoří promyšlená struktura jednotlivých kanálů pro rozmanité cílové skupiny, od zaměstnanců po koncové zákazníky a hosty.
Content strategii tvoří promyšlená struktura jednotlivých kanálů pro rozmanité cílové skupiny, od zaměstnanců po koncové zákazníky a hosty.

Od interní komunikace k PR textům

Všechny aktivity využívají vzájemné synergie – fotografie, texty a informace jsou distribuujeme a využíváme v maximální míře na všech kanálech, které jsou ovšem zaměřené na různé cílové skupiny. Práce s obsahem začíná u interní komunikace na zaměstnance (instagramový účet Morek a interní noviny) a končí u PR, kdy média dostávají hotové texty s fotografiemi.  

Cílem Ambiente je šířit povědomí o kvalitním jídle a gastronomii, sdílení know-how a edukaci. Smyslem je proměňovat čtenáře a fanoušky v hosty, jednorázové zákazníky ve stálé a informované hosty, kuchařské laiky v “hobíky” či profesionály, kteří se poté mohou stát zaměstnanci. 

Rozsáhlá práce s obsahem vychází z komunikačních potřeb podniků Ambiente a přidružených aktivit. Jde o propracovaný systém na jehož konci jsou výstupy, které jsou využitelné několikrát a mají trvanlivost delší, než pár sekund na sociálních sítích. Na jednotlivých platformách dochází k prolínání obsahu, který je upravený a distribuovaný pro jednotlivé cílové skupiny - zaměstnance, profesionály v gastronomii, věrné hosty i širokou veřejnost.  

View post on Instagram
 

Svoboda díky vlastním komunikačním platformám

Budujeme vlastní platformy, abychom nebyli závislí na distribuci obsahu pomocí sociálních sítí. V newsletterech pracujeme s databázemi fanoušků a hostů, účastníků kurzů. 

Se zaměstnanci komunikujeme pomocí tištěných novin a školení; stavíme vlastní weby, které přivádějí zájemce o gastronomii a našimi “trafikami” je více než 30 restaurací, kterými ročně projdou 4 miliony hostů, kterým doručujeme informace pomocí tištěných obsahových materiálů. Umožňuje to tak cílenou komunikaci k jednotlivým cílovým skupinám i správné časování jednotlivých sdělení. V rámci Ambiente tak existuje něco jako malý newsroom, který profesionálním, novinářským způsobem pracuje s obsahem.

View post on Instagram
 

Výsledkem jsou nejen dobře informovaní hosté, kteří mají důvod opakovaně navštěvovat restaurace Ambiente, ale také vliv na značku zaměstnavatele. Obsah totiž zaměstnance vzdělává, umožňuje jejich zviditelnění a zvyšuje jejich loajalitu. Velké množství různorodého obsahu umožňuje lepší synergie v jeho využití a distribuci a umožňuje také kolektování edukativního obsahu, který slouží pro interní vzdělávání a připravovanou střední školu.

Ocenění

1. místoContent marketingová strategie v oboru Gastro v soutěží Fenix Award 2024 
1. místoContent marketingová strategie v soutěži Fénix 2023
2. místoContent marketingová strategie v soutěži Fénix 2016

Noviny Štamgast se hosté nemusí stydět číst ani ve skupině přátel na pivu…Noviny Štamgast se hosté nemusí stydět číst ani ve skupině přátel na pivu...

Než přinesou na stůl

číst


Noviny Štamgast je dvouměsíčník o pivu, české kuchyni a hospodské kultuře. V klasickém novinovém formátu se píše o všem, co by hosté Lokálu měli a chtěli vědět. Má vzdělávat, bavit a možná taky trochu šokovat!

25/04/25

Merchandise jako zrcadlo vašeho vkusu a kvality

číst


Merch už není logo natisknuté na neforemném tričku, které si vezmete leda na spaní. Přečtěte si příběhy nejúspěšnějších firem, které dokázaly, že když se merch udělá kvalitně, budou ho lidé hrdě nosit a dělat vám reklamu při každém pohybu.

11/04/25

Picassův jezevčík, hipsterský semafor, rádio z UMPRUM: Nabídněte si z Rautu

číst


Jak vznikla Picassova ikonická kresba? A jak se v průběhu desetiletí změnil taktéž ikonický drink semafor? Tohle a další zajímavosti, které zastavily tým A+manuálu v každodenním shonu, si přečtěte v březnovém Rautu.

04/04/25

Your purpouse, your process, your result.

Když víš proč, najdeš tisíc způsobů jak. Golden Circle jako komplexní marketingová strategie?

číst


Autor Simon Sinek svou teorii staví na třech základních otázkách: Proč? Jak? Co? Umět si na ně odpovědět už na začátku práce na marketingové strategii je klíčové. Lidé nekupují to, co děláte, ale proč to děláte. Nejúspěšnější značky světa znají odpověď na své „proč“ a to je odlišuje od konkurence. Jak se tento koncept prolíná do marketingových strategií, které jsme tvořili pro Ambiente?

28/03/25

Bez rautu, bez rób, bez ceremoniálu. Porota Cen Akademie při práci.

„Buď rád, že ti za to kreslení něco dají.“ Opravdu to tak musí být? Přístup k oceňování ilustrátorů mění Cena Akademie ilustrace Madly a Jindry.

číst


Vybereme ilustraci, pogratulujeme vítězi a dáme mu obálku s hotovostí. I tak může vypadat předávání cen pro nejlepší ilustrátory roku. Podle Magdaleny Rutové a Jindřicha Janíčka je tohle ten nejlepší způsob, jak skutečně ocenit jejich práci tak, aby to mělo praktický dopad na jejich život. Jak vznikla nezávislá alternativa tradičních ocenění, která podle jejích zakladatelů reflektuje to, co současní ilustrátoři skutečně potřebují pro svou práci?

04/03/25

Únorový raut: Dejte si s námi medovník, čtyři hodiny v kině, výlet na Kačerov nebo do Olomouce a pořádně se nadechněte

číst


Věděli jste, že existuje appka, ve které si můžete listovat seznamem nejrůznějších závislostí? Nebo že kvůli Brutalistovi prosedíte v kině čtyři hodiny? Přečtěte si náš únorový raut, ve kterém shrnujeme, co nás bavilo, zaujalo, nebo naopak šokovalo.

27/02/25

Autor: Viktorie Macánová

Klíčky od Bentley ve špagetách, hodinky Patek Philippe ve dřezu. Jak vznikaly nové uniformy Pastacaffé?

číst


Nové uniformy zaměstnanců Pastacaffé, italské restaurace v centru Prahy, mohly být minimalistickým počinem. Nakonec vám však těstoviny přinese obsluha v tričku s fotkou špinavého nádobí nebo špaget rozsypaných po stole. Jak vznikaly nové uniformy pro značku, která je už řadu let považována za jednu z nejkonzervativnějších v Ambiente?

24/02/25

Lednový raut: Česnečka do termosky, organizační porno a piňa colada

číst


Jak se (ne)snažit všechno stihnout, osvěžující piňa colada, česnečka v termosce i appka, která vás každý den upozorní na jedno zajímavé umělecké dílo. Co nás na začátku roku bavilo, zaujalo, překvapilo, nebo naopak šokovalo?

05/02/25

Manuál pro psaní newsletterů. Co se nám osvědčilo?

7 našich osvědčených tipů na newslettery, které je radost otevřít a číst

číst


E-maily považujeme za jeden z pilířů komunikační strategie, kterou tvoříme pro Ambiente. Hostům v nich servírujeme informace do schránek stravitelnou formou a věříme, že podle jejich chuti. Komunikace je přizpůsobena jejich zájmům a nabízí jim relevantní obsah. Co je vyzkoušené a funguje?

20/01/25

Mošt s příběhem agentury. Lahvička je za 50 korun. Příběh zadarmo i na levé straně automatu.

Launch agentury z automatu

číst


Jak jsme představili naši práci bez opening party, místo toho si užili teambuilding a naplnili nápojový automat vlastnoručně vyrobeným moštem.

19/11/24

Vše, co o nás na úvod potřebujete vědět

číst


Na trhu jsme noví, naši práci ale asi znáte - jsme parta lidí, co dlouhá léta tvoří marketing pro Ambiente a od letošního podzimu máme agenturu A+Manual.

21/10/24

A+Manual tým (sběračská část): Zleva Vlaďka Šmerdová, Mikuláš Pavlík, Adéla Truksa, Yasmin Borůvková, Šimon Marek, Kateřina Janíková, Jindra Zahradníková, Šárka Hamanová, Jindřich Šálek, Denisa Lainková, Honza Červenka, Honza Nízký, Jáchym Jakeš, Klára Kvitová, Viola Vondráková, Martin Kunc

Kdo tvoří tým A+Manual?

číst


Stratég, ideamaker, producent, finanční manažerka, grafický designér, PR a obsahová královna... Poznejte jednotlivé články týmu A+Manualu, které k sobě pasují jako puzzle.

18/10/24

Identita A+Manual

Čtení o vizuální identitě

číst


Plus, křížek, nebo třeba jablko? Ve svém portfoliu mají grafičtí designéři z dánského studia Alexis Mark mimo jiné grafiku pro Centrum umění v Kjótu a jsou art directory Harvard Design Magazine.

17/10/24

Štamgast, noviny Lokálů, které tvoří obsahový tým nejen pro Štamgasty.

Vydavatelský dům, nebo marketing pro hospody?

číst


Knihy, brožury, časopisy, noviny pro hosty, noviny pro zaměstnance, několik newsletterů, podcasty, online magazín a desítky profilů na sociálních sítích. Pro podniky Ambiente jsme během deseti let vytvořili propracovaný systém práce s obsahem. Ten pomáhá nejen informovat hosty o tom, co se v restauracích děje, ale také podporuje vizi zakladatele Ambiente Tomáše Karpíška kultivovat gastronomické prostředí v Česku.

01/10/24