Knihy, brožury, časopisy, noviny pro hosty, noviny pro zaměstnance, několik newsletterů, podcasty, online magazín a desítky profilů na sociálních sítích. Pro podniky Ambiente jsme během deseti let vytvořili propracovaný systém práce s obsahem. Ten pomáhá nejen informovat hosty o tom, co se v restauracích děje, ale také podporuje vizi zakladatele Ambiente Tomáše Karpíška kultivovat gastronomické prostředí v Česku.
Pod heslem "Děláme jídlu dobré jméno", vynášíme na světlo témata a know-how, která vznikají v celé skupině, nejen v restauracích. Součástí komplexního systému práce s obsahem v Ambiente jsou média od sociálních sítí, přes podcast a newslettery, tištěné noviny až po jednorázové brožury, kalendář či vzdělávací materiály.
Všechny aktivity využívají vzájemné synergie – fotografie, texty a informace jsou distribuujeme a využíváme v maximální míře na všech kanálech, které jsou ovšem zaměřené na různé cílové skupiny. Práce s obsahem začíná u interní komunikace na zaměstnance (instagramový účet Morek a interní noviny) a končí u PR, kdy média dostávají hotové texty s fotografiemi.
Cílem Ambiente je šířit povědomí o kvalitním jídle a gastronomii, sdílení know-how a edukaci. Smyslem je proměňovat čtenáře a fanoušky v hosty, jednorázové zákazníky ve stálé a informované hosty, kuchařské laiky v “hobíky” či profesionály, kteří se poté mohou stát zaměstnanci.
Rozsáhlá práce s obsahem vychází z komunikačních potřeb podniků Ambiente a přidružených aktivit. Jde o propracovaný systém na jehož konci jsou výstupy, které jsou využitelné několikrát a mají trvanlivost delší, než pár sekund na sociálních sítích. Na jednotlivých platformách dochází k prolínání obsahu, který je upravený a distribuovaný pro jednotlivé cílové skupiny - zaměstnance, profesionály v gastronomii, věrné hosty i širokou veřejnost.
Budujeme vlastní platformy, abychom nebyli závislí na distribuci obsahu pomocí sociálních sítí. V newsletterech pracujeme s databázemi fanoušků a hostů, účastníků kurzů.
Se zaměstnanci komunikujeme pomocí tištěných novin a školení; stavíme vlastní weby, které přivádějí zájemce o gastronomii a našimi “trafikami” je více než 30 restaurací, kterými ročně projdou 4 miliony hostů, kterým doručujeme informace pomocí tištěných obsahových materiálů. Umožňuje to tak cílenou komunikaci k jednotlivým cílovým skupinám i správné časování jednotlivých sdělení. V rámci Ambiente tak existuje něco jako malý newsroom, který profesionálním, novinářským způsobem pracuje s obsahem.
Výsledkem jsou nejen dobře informovaní hosté, kteří mají důvod opakovaně navštěvovat restaurace Ambiente, ale také vliv na značku zaměstnavatele. Obsah totiž zaměstnance vzdělává, umožňuje jejich zviditelnění a zvyšuje jejich loajalitu. Velké množství různorodého obsahu umožňuje lepší synergie v jeho využití a distribuci a umožňuje také kolektování edukativního obsahu, který slouží pro interní vzdělávání a připravovanou střední školu.
1. místo | Content marketingová strategie v oboru Gastro v soutěží Fenix Award 2024 |
1. místo | Content marketingová strategie v soutěži Fénix 2023 |
2. místo | Content marketingová strategie v soutěži Fénix 2016 |
číst
Noviny Štamgast je dvouměsíčník o pivu, české kuchyni a hospodské kultuře. V klasickém novinovém formátu se píše o všem, co by hosté Lokálu měli a chtěli vědět. Má vzdělávat, bavit a možná taky trochu šokovat!
25/04/25
číst
Merch už není logo natisknuté na neforemném tričku, které si vezmete leda na spaní. Přečtěte si příběhy nejúspěšnějších firem, které dokázaly, že když se merch udělá kvalitně, budou ho lidé hrdě nosit a dělat vám reklamu při každém pohybu.
11/04/25
číst
Jak vznikla Picassova ikonická kresba? A jak se v průběhu desetiletí změnil taktéž ikonický drink semafor? Tohle a další zajímavosti, které zastavily tým A+manuálu v každodenním shonu, si přečtěte v březnovém Rautu.
04/04/25
číst
Autor Simon Sinek svou teorii staví na třech základních otázkách: Proč? Jak? Co? Umět si na ně odpovědět už na začátku práce na marketingové strategii je klíčové. Lidé nekupují to, co děláte, ale proč to děláte. Nejúspěšnější značky světa znají odpověď na své „proč“ a to je odlišuje od konkurence. Jak se tento koncept prolíná do marketingových strategií, které jsme tvořili pro Ambiente?
28/03/25
číst
Vybereme ilustraci, pogratulujeme vítězi a dáme mu obálku s hotovostí. I tak může vypadat předávání cen pro nejlepší ilustrátory roku. Podle Magdaleny Rutové a Jindřicha Janíčka je tohle ten nejlepší způsob, jak skutečně ocenit jejich práci tak, aby to mělo praktický dopad na jejich život. Jak vznikla nezávislá alternativa tradičních ocenění, která podle jejích zakladatelů reflektuje to, co současní ilustrátoři skutečně potřebují pro svou práci?
04/03/25
číst
Věděli jste, že existuje appka, ve které si můžete listovat seznamem nejrůznějších závislostí? Nebo že kvůli Brutalistovi prosedíte v kině čtyři hodiny? Přečtěte si náš únorový raut, ve kterém shrnujeme, co nás bavilo, zaujalo, nebo naopak šokovalo.
27/02/25
číst
Nové uniformy zaměstnanců Pastacaffé, italské restaurace v centru Prahy, mohly být minimalistickým počinem. Nakonec vám však těstoviny přinese obsluha v tričku s fotkou špinavého nádobí nebo špaget rozsypaných po stole. Jak vznikaly nové uniformy pro značku, která je už řadu let považována za jednu z nejkonzervativnějších v Ambiente?
24/02/25
číst
Jak se (ne)snažit všechno stihnout, osvěžující piňa colada, česnečka v termosce i appka, která vás každý den upozorní na jedno zajímavé umělecké dílo. Co nás na začátku roku bavilo, zaujalo, překvapilo, nebo naopak šokovalo?
05/02/25
číst
E-maily považujeme za jeden z pilířů komunikační strategie, kterou tvoříme pro Ambiente. Hostům v nich servírujeme informace do schránek stravitelnou formou a věříme, že podle jejich chuti. Komunikace je přizpůsobena jejich zájmům a nabízí jim relevantní obsah. Co je vyzkoušené a funguje?
20/01/25
číst
Jak jsme představili naši práci bez opening party, místo toho si užili teambuilding a naplnili nápojový automat vlastnoručně vyrobeným moštem.
19/11/24
číst
Na trhu jsme noví, naši práci ale asi znáte - jsme parta lidí, co dlouhá léta tvoří marketing pro Ambiente a od letošního podzimu máme agenturu A+Manual.
21/10/24
číst
Stratég, ideamaker, producent, finanční manažerka, grafický designér, PR a obsahová královna... Poznejte jednotlivé články týmu A+Manualu, které k sobě pasují jako puzzle.
18/10/24
číst
Plus, křížek, nebo třeba jablko? Ve svém portfoliu mají grafičtí designéři z dánského studia Alexis Mark mimo jiné grafiku pro Centrum umění v Kjótu a jsou art directory Harvard Design Magazine.
17/10/24
číst
Knihy, brožury, časopisy, noviny pro hosty, noviny pro zaměstnance, několik newsletterů, podcasty, online magazín a desítky profilů na sociálních sítích. Pro podniky Ambiente jsme během deseti let vytvořili propracovaný systém práce s obsahem. Ten pomáhá nejen informovat hosty o tom, co se v restauracích děje, ale také podporuje vizi zakladatele Ambiente Tomáše Karpíška kultivovat gastronomické prostředí v Česku.
01/10/24