Noviny Štamgast je dvouměsíčník o pivu, české kuchyni a hospodské kultuře. V klasickém novinovém formátu se píše o všem, co by hosté Lokálu měli a chtěli vědět. Má vzdělávat, bavit a možná taky trochu šokovat!
Devět Lokálů ročně obslouží přibližně 2 miliony hostů a my nyní máme díky novinám možnost oslovit je přímo v místě prodeje s tématy, na která chceme upozorňovat. V případě newsletteru pracujeme s databází zhruba 9000 hostů, kteří jsou držiteli věrnostní karty Ambiente. Věrnostní databáze je přímo propojená s pokladním systémem, tudíž dokážeme dobře pozorovat nákupní chování hosta a podle toho ho oslovit s konkrétními informace, které pro něj budou relevantní. Dále můžeme pracovat se základnou více než 20 600 fanoušků Lokálu na sociálních sítích.
Noviny, newsletter a sociální sítě Lokálu přistupují ke komunikaci stejně jako přistupují Lokály ke svému poslání – kombinují tradiční přístup a recepty s inovacemi, dodávají nadstandardní kvalitu ve všech oblastech a s lehkostí a humorem pečují o hosta.
V případě komunikace Štamgast jsme se rozhodli ke spojení tradičního formátu tištěných novin a žurnalistického přístupu k tvorbě textu a moderní formy animovaného newsletteru a memů na sociálních sítích.
Obsah vznikající primárně pro noviny nachází využití na online platformách jako je blog Jídlo a radost a distribuujeme jej nejen prostřednictvím novin dodávaných do Lokálů, ale také v newsletterech, na blogu a na sociálních sítích. Obsah reflektuje nejen komunikační, ale také HR potřeby Ambiente. Z newsletteru vedou prokliky na obsahové blogy Ambiente, weby a rezervační systémy restaurací a jejich e-shopy. Nabízíme obsah, o němž jsme přesvědčení, že naše hosty zajímá a je přímo pro ně relevantní.
Na základě našeho zadání vznikla ve Studiu Najbrt první skica novin - Aleš Najbrt, Tomáš Trnobranský a Zuzana Lednická přišli s návrhem na klasický novinový formát a papír potištěný duplexní hnědou a žlutou barvou, které odkazují na barevnost Lokálů a piva. Obsah novin Štamgast vytvářejí redaktorky z obsahového oddělení Ambiente ve spolupráci s lidmi z Lokálů. Pro noviny jsou charakteristické ilustrace od výtvarníka Kakalíka, jehož vtipy zdobí dřevěné obložení v Lokále Hamburk. Noviny jsou k dispozici hostům Lokálů zdarma a vycházejí v polovině každého sudého měsíce. Zhruba v polovině každého měsíce pak pravidelní hosté Lokálů dostávají do e-mailu newsletter Štamgast.
číst
Noviny Štamgast je dvouměsíčník o pivu, české kuchyni a hospodské kultuře. V klasickém novinovém formátu se píše o všem, co by hosté Lokálu měli a chtěli vědět. Má vzdělávat, bavit a možná taky trochu šokovat!
25/04/25
číst
Merch už není logo natisknuté na neforemném tričku, které si vezmete leda na spaní. Přečtěte si příběhy nejúspěšnějších firem, které dokázaly, že když se merch udělá kvalitně, budou ho lidé hrdě nosit a dělat vám reklamu při každém pohybu.
11/04/25
číst
Jak vznikla Picassova ikonická kresba? A jak se v průběhu desetiletí změnil taktéž ikonický drink semafor? Tohle a další zajímavosti, které zastavily tým A+manuálu v každodenním shonu, si přečtěte v březnovém Rautu.
04/04/25
číst
Autor Simon Sinek svou teorii staví na třech základních otázkách: Proč? Jak? Co? Umět si na ně odpovědět už na začátku práce na marketingové strategii je klíčové. Lidé nekupují to, co děláte, ale proč to děláte. Nejúspěšnější značky světa znají odpověď na své „proč“ a to je odlišuje od konkurence. Jak se tento koncept prolíná do marketingových strategií, které jsme tvořili pro Ambiente?
28/03/25
číst
Vybereme ilustraci, pogratulujeme vítězi a dáme mu obálku s hotovostí. I tak může vypadat předávání cen pro nejlepší ilustrátory roku. Podle Magdaleny Rutové a Jindřicha Janíčka je tohle ten nejlepší způsob, jak skutečně ocenit jejich práci tak, aby to mělo praktický dopad na jejich život. Jak vznikla nezávislá alternativa tradičních ocenění, která podle jejích zakladatelů reflektuje to, co současní ilustrátoři skutečně potřebují pro svou práci?
04/03/25
číst
Věděli jste, že existuje appka, ve které si můžete listovat seznamem nejrůznějších závislostí? Nebo že kvůli Brutalistovi prosedíte v kině čtyři hodiny? Přečtěte si náš únorový raut, ve kterém shrnujeme, co nás bavilo, zaujalo, nebo naopak šokovalo.
27/02/25
číst
Nové uniformy zaměstnanců Pastacaffé, italské restaurace v centru Prahy, mohly být minimalistickým počinem. Nakonec vám však těstoviny přinese obsluha v tričku s fotkou špinavého nádobí nebo špaget rozsypaných po stole. Jak vznikaly nové uniformy pro značku, která je už řadu let považována za jednu z nejkonzervativnějších v Ambiente?
24/02/25
číst
Jak se (ne)snažit všechno stihnout, osvěžující piňa colada, česnečka v termosce i appka, která vás každý den upozorní na jedno zajímavé umělecké dílo. Co nás na začátku roku bavilo, zaujalo, překvapilo, nebo naopak šokovalo?
05/02/25
číst
E-maily považujeme za jeden z pilířů komunikační strategie, kterou tvoříme pro Ambiente. Hostům v nich servírujeme informace do schránek stravitelnou formou a věříme, že podle jejich chuti. Komunikace je přizpůsobena jejich zájmům a nabízí jim relevantní obsah. Co je vyzkoušené a funguje?
20/01/25
číst
Jak jsme představili naši práci bez opening party, místo toho si užili teambuilding a naplnili nápojový automat vlastnoručně vyrobeným moštem.
19/11/24
číst
Na trhu jsme noví, naši práci ale asi znáte - jsme parta lidí, co dlouhá léta tvoří marketing pro Ambiente a od letošního podzimu máme agenturu A+Manual.
21/10/24
číst
Stratég, ideamaker, producent, finanční manažerka, grafický designér, PR a obsahová královna... Poznejte jednotlivé články týmu A+Manualu, které k sobě pasují jako puzzle.
18/10/24
číst
Plus, křížek, nebo třeba jablko? Ve svém portfoliu mají grafičtí designéři z dánského studia Alexis Mark mimo jiné grafiku pro Centrum umění v Kjótu a jsou art directory Harvard Design Magazine.
17/10/24
číst
Knihy, brožury, časopisy, noviny pro hosty, noviny pro zaměstnance, několik newsletterů, podcasty, online magazín a desítky profilů na sociálních sítích. Pro podniky Ambiente jsme během deseti let vytvořili propracovaný systém práce s obsahem. Ten pomáhá nejen informovat hosty o tom, co se v restauracích děje, ale také podporuje vizi zakladatele Ambiente Tomáše Karpíška kultivovat gastronomické prostředí v Česku.
01/10/24