Jak vznikla Picassova ikonická kresba? A jak se v průběhu desetiletí změnil taktéž ikonický drink semafor? Tohle a další zajímavosti, které zastavily tým A+manuálu v každodenním shonu, si přečtěte v březnovém Rautu.
grafika
Na letošním Famufestu jsem viděla dokument Reportáž psaná na benzínce, který vypráví příběh reportérky Respektu Ivany Svobodové. Po projekci jsem cítila velkou hrdost na její práci a obdivovala odvahu, s jakou se do ní pouští. Nyní je dokument na iVysílání – doporučuju!
account servis
Nedávno jsem v galerii narazila na knihu Lump: The Dog who ate a Picasso, a zjistila tak, jak vznikla slavná kresba jezevčíka. Lump byl pes fotografa Davida D. Duncana a mimo jiné přítel Pabla Picassa (Lump i Duncan). Lump slavnému umělci během focení přirostl k srdci a on na talíř nakreslil jeho siluetu. Ta se stala natolik populární, že je dnes neodmyslitelnou součástí Picassovy tvorby. Lump má dokonce i svou podstránku na wikipedii a jsem přesvědčena, že si ji nenapsal sám. Picasso si jezevčíka nakonec od Duncana na několik let převzal a zasloužil se o to, že se pes dožil krásných sedmnácti let a objevil se v několika jeho dílech. Podle Picassa Lump nebyl pes ani člověk, ale někdo jiný – a já si myslím, že to je krásný příběh, který dokazuje, že pejsci a kočičky nemusí mít jen podobu kýčovité sošky v obýváku vaší babičky, ale mohou být i skutečným uměleckým dílem.
weby
Začíná být hezky a já přišla na super funkci v aplikaci Mapy.cz. V kterémkoli bodu si můžu nastavit „Výlet po okolí“, zadat, kolik zhruba kilometrů chci jít, jet na kole, nebo dokonce na běžkách, a offline trasa mě vždy protáhne nádhernými místy. Být turista nikdy nebylo jednodušší!
kreativa
Chtěla bych vám představit Rádio 202. Původně vzniklo jako diplomka na UMPRUM, dnes vysílá každý čtvrtek a dává mimo jiné prostor všem, kdo chtějí prezentovat svůj zvukový nebo hudební projekt. Poslechněte si DJ sety, rozhovory, ale můžete i sami něco odvysílat – klidně i jen pečlivě sestavený Spotify playlist.
business development
Remember semafor? This is him now. To, že se historie opravdu opakuje, jen přicházejí nová, modernější pojetí, jsem si uvědomil před pár týdny, když jsem zahlédl fotku matcha tonicu z jedné kavárny. Vzpomněl jsem si na to, jak jsem si v jisté hospodě dával semafor z griotky, zelené a vaječného koňaku – vypadalo to velmi podobně. Zábavná ukázka toho, že všechno už bylo vymyšleno.
obsah
Prozření při prokrastinaci. Při večerním scrollování jsem narazila na video slečny hrající na varhany. Napadlo by vás, že se na ně hraje doslova celým tělem? Navzdory šesti letům na církevní škole jsem vždycky měla za to, že varhany mají dole tři pedály jako klavír. Ale teď už vím, že varhaník po nich vysloveně tančí. Je to prostě solidní varhanní workout a já ho upřímně obdivuju!
obsah
Začala zahradnická sezona! Sazeničky zeleniny kupuju u Chládka a v zahradnictví Doubek v Novém Boru, na trvalky doporučuju e-shop Loukykvet.cz, hlízy jiřin a mečíků si objednávám na Prima kytky a u Gardenisty. A přidám tajný tip – na okrasnou školku Jena v Úholičkách. Mají vlastní produkci kytek i keřů a skvělé ceny. Nejširší sortiment nabízejí během léta.
specialistka na newslettery
Zaujalo mě víno Château des Rontets Pouilly-Fuissé Clos Varambon 2019. Kromě toho, že skvěle chutnalo, mělo zajímavou etiketu s naháči. Na burgundské vinici ji v říjnu 2009 nafotil Spencer Tunick, aby nás všechny upozornil na klimatickou změnu.
kreativní producent
Game changer pro řešení „nefungujících věcí“ ve veřejném prostoru v Praze pro mě bylo objevení mobilní aplikace od www.zmente.to. Využil jsem ji k nahlášení odpadnutého obrubníku, který se v naší ulici válel na chodníku u přechodu. Předtím jsem měsíce chodil kolem a brblal, že to nikdo neřeší – a pak stačilo jen dané místo vyfotit, krátce popsat a do deseti dnů byl po problému. Občas stačí ke zlepšení prostředí kolem nás takhle málo.
číst
Noviny Štamgast je dvouměsíčník o pivu, české kuchyni a hospodské kultuře. V klasickém novinovém formátu se píše o všem, co by hosté Lokálu měli a chtěli vědět. Má vzdělávat, bavit a možná taky trochu šokovat!
25/04/25
číst
Merch už není logo natisknuté na neforemném tričku, které si vezmete leda na spaní. Přečtěte si příběhy nejúspěšnějších firem, které dokázaly, že když se merch udělá kvalitně, budou ho lidé hrdě nosit a dělat vám reklamu při každém pohybu.
11/04/25
číst
Jak vznikla Picassova ikonická kresba? A jak se v průběhu desetiletí změnil taktéž ikonický drink semafor? Tohle a další zajímavosti, které zastavily tým A+manuálu v každodenním shonu, si přečtěte v březnovém Rautu.
04/04/25
číst
Autor Simon Sinek svou teorii staví na třech základních otázkách: Proč? Jak? Co? Umět si na ně odpovědět už na začátku práce na marketingové strategii je klíčové. Lidé nekupují to, co děláte, ale proč to děláte. Nejúspěšnější značky světa znají odpověď na své „proč“ a to je odlišuje od konkurence. Jak se tento koncept prolíná do marketingových strategií, které jsme tvořili pro Ambiente?
28/03/25
číst
Vybereme ilustraci, pogratulujeme vítězi a dáme mu obálku s hotovostí. I tak může vypadat předávání cen pro nejlepší ilustrátory roku. Podle Magdaleny Rutové a Jindřicha Janíčka je tohle ten nejlepší způsob, jak skutečně ocenit jejich práci tak, aby to mělo praktický dopad na jejich život. Jak vznikla nezávislá alternativa tradičních ocenění, která podle jejích zakladatelů reflektuje to, co současní ilustrátoři skutečně potřebují pro svou práci?
04/03/25
číst
Věděli jste, že existuje appka, ve které si můžete listovat seznamem nejrůznějších závislostí? Nebo že kvůli Brutalistovi prosedíte v kině čtyři hodiny? Přečtěte si náš únorový raut, ve kterém shrnujeme, co nás bavilo, zaujalo, nebo naopak šokovalo.
27/02/25
číst
Nové uniformy zaměstnanců Pastacaffé, italské restaurace v centru Prahy, mohly být minimalistickým počinem. Nakonec vám však těstoviny přinese obsluha v tričku s fotkou špinavého nádobí nebo špaget rozsypaných po stole. Jak vznikaly nové uniformy pro značku, která je už řadu let považována za jednu z nejkonzervativnějších v Ambiente?
24/02/25
číst
Jak se (ne)snažit všechno stihnout, osvěžující piňa colada, česnečka v termosce i appka, která vás každý den upozorní na jedno zajímavé umělecké dílo. Co nás na začátku roku bavilo, zaujalo, překvapilo, nebo naopak šokovalo?
05/02/25
číst
E-maily považujeme za jeden z pilířů komunikační strategie, kterou tvoříme pro Ambiente. Hostům v nich servírujeme informace do schránek stravitelnou formou a věříme, že podle jejich chuti. Komunikace je přizpůsobena jejich zájmům a nabízí jim relevantní obsah. Co je vyzkoušené a funguje?
20/01/25
číst
Jak jsme představili naši práci bez opening party, místo toho si užili teambuilding a naplnili nápojový automat vlastnoručně vyrobeným moštem.
19/11/24
číst
Na trhu jsme noví, naši práci ale asi znáte - jsme parta lidí, co dlouhá léta tvoří marketing pro Ambiente a od letošního podzimu máme agenturu A+Manual.
21/10/24
číst
Stratég, ideamaker, producent, finanční manažerka, grafický designér, PR a obsahová královna... Poznejte jednotlivé články týmu A+Manualu, které k sobě pasují jako puzzle.
18/10/24
číst
Plus, křížek, nebo třeba jablko? Ve svém portfoliu mají grafičtí designéři z dánského studia Alexis Mark mimo jiné grafiku pro Centrum umění v Kjótu a jsou art directory Harvard Design Magazine.
17/10/24
číst
Knihy, brožury, časopisy, noviny pro hosty, noviny pro zaměstnance, několik newsletterů, podcasty, online magazín a desítky profilů na sociálních sítích. Pro podniky Ambiente jsme během deseti let vytvořili propracovaný systém práce s obsahem. Ten pomáhá nejen informovat hosty o tom, co se v restauracích děje, ale také podporuje vizi zakladatele Ambiente Tomáše Karpíška kultivovat gastronomické prostředí v Česku.
01/10/24