Na trhu jsme noví, naši práci ale asi znáte - jsme parta lidí, co dlouhá léta tvoří marketing pro Ambiente a od letošního podzimu máme agenturu A+Manual.
Nápad na založení agentury, která bude poskytovat služby i mimo tuto restaurační síť, přišli v turbulentním covidovém období v roce 2020, zakladatel Ambiente Tomáš Karpíšek a šéf tehdy interního marketingového oddělení Honza Nízký.
“Já jsem viděl potenciál rozvíjet schopnosti a talenty lidí, které máme v týmu. Už tehdy ta naše sestava připomínala spíš agenturu než marketingové oddělení,” vysvětluje Honza Nízký. Tomáš Karpíšek zase víc přemýšlel nad udržitelností při růstu Ambiente – měl plány na otevírání dalších podniků a zároveň nechtěl, aby marketing tvořil největší část servisní organizace skupiny.
Už víc než dva roky dodáváme naše služby skupině jako interní agentura. Úzce spolupracujeme na otevírání nových podniků a přípravě kampaní, které jsou určeny pro celou skupinu - příkladem je třeba podpora náborového webu Zapoj se nebo předvánoční kampaň k prodeji dárkových poukázek. Pro jednotlivé značky pak připravujeme vše, co je potřeba - grafické materiály, menu, merch, nebo třeba kampaně na online prodej.
Samostatnou kapitolou je komunikace Ambiente – newslettery, blogy, časopisy, podcasty… zkrátka celý content marketing a PR. Tuto oblast už přes jedenáct let vede Šárka Hamanová a její team zůstává v nejužším propojení s Ambiente.
“Právě budování značek, kreativní koncepty a obsahový marketing je naše know-how, které v A+Manual dokážeme nabídnout i mimo prostředí gastronomie. Marketing je pro nás hledání silných témat a nečekaných spojení v srdci značek, která zpracováváme, zasazujeme do silného strategického rámce a dostáváme k lidem”, dodává Honza Nízký.
Náš tým se profiloval v Ambiente, jeho součástí jsou po vzniku agentury i další noví klíčoví lidé. V základním teamu je nás okolo třiceti a spolupracujeme také se stejným počtem správců, fotografů a videomakerů pro sociální sítě. Za léta práce jsme si také vytvořili pevná partnerství s talentovanými tvůrci z oblasti umění, grafického designu nebo audiovizuální tvorby.
S názvem agentury přišlo kreativní duo Honza Červenka a Jáchym Jakeš. Spojení A+ odkazuje na firmu, ze které jsme vzešli ale také stupeň kvality, kterou chceme doručovat. Jde o značku rukopisu naší práce, který chceme prohlubovat. Manual je pro nás synonymem řemeslnosti, promyšlenosti a poctivé práce, kterou se prezentujeme. Jiný úhel pohledu nabízí vysvětlení slova “manuál” jako návodu, který ukazuje, jak se dá přistupovat k práci se značkami.
Vizuální identitu A+Manual vytvořili dánští grafičtí designéři Alexis Mark. Přestože jejich design míří mimo komerci a specializují se spíš na práci pro galerie, instituce a akademický svět, jejich přístup je nám blízký a proto jsme si je vybrali. Ve spolupráci s naším art directorem Šimonem Markem vzniklo logo s hravým plus.
“Reprezentuje flexibilitu a rozmanitost projektů, které by A+Manual mohly čekat, ale také určitou hravost a přizpůsobivost, což jsou podle nás důležité prvky. Je to symbol neustálého pohybu a vývoje. Statické logo má svou sílu, protože je snadno rozpoznatelné, ale myslím, že v dnešním světě, kde vše závisí na schopnosti se přizpůsobit, poskytnout prostor, všímat si a být si vědom, je relevantnější ten typ loga, pro který jsme se nakonec rozhodli. Pro nás se to plus stalo symbolem hravosti, zábavnosti a kreativity,” vysvětluje v rozhovoru jeden ze spolumajitelů studia Kristoffer Li.
Ilustrační fotky vznikly při teambuildingu ve Stochově. Za zapůjčení zahrady děkujeme Beátě z Plevel.cz a za fotky Adele Zapletalové.
číst
Noviny Štamgast je dvouměsíčník o pivu, české kuchyni a hospodské kultuře. V klasickém novinovém formátu se píše o všem, co by hosté Lokálu měli a chtěli vědět. Má vzdělávat, bavit a možná taky trochu šokovat!
25/04/25
číst
Merch už není logo natisknuté na neforemném tričku, které si vezmete leda na spaní. Přečtěte si příběhy nejúspěšnějších firem, které dokázaly, že když se merch udělá kvalitně, budou ho lidé hrdě nosit a dělat vám reklamu při každém pohybu.
11/04/25
číst
Jak vznikla Picassova ikonická kresba? A jak se v průběhu desetiletí změnil taktéž ikonický drink semafor? Tohle a další zajímavosti, které zastavily tým A+manuálu v každodenním shonu, si přečtěte v březnovém Rautu.
04/04/25
číst
Autor Simon Sinek svou teorii staví na třech základních otázkách: Proč? Jak? Co? Umět si na ně odpovědět už na začátku práce na marketingové strategii je klíčové. Lidé nekupují to, co děláte, ale proč to děláte. Nejúspěšnější značky světa znají odpověď na své „proč“ a to je odlišuje od konkurence. Jak se tento koncept prolíná do marketingových strategií, které jsme tvořili pro Ambiente?
28/03/25
číst
Vybereme ilustraci, pogratulujeme vítězi a dáme mu obálku s hotovostí. I tak může vypadat předávání cen pro nejlepší ilustrátory roku. Podle Magdaleny Rutové a Jindřicha Janíčka je tohle ten nejlepší způsob, jak skutečně ocenit jejich práci tak, aby to mělo praktický dopad na jejich život. Jak vznikla nezávislá alternativa tradičních ocenění, která podle jejích zakladatelů reflektuje to, co současní ilustrátoři skutečně potřebují pro svou práci?
04/03/25
číst
Věděli jste, že existuje appka, ve které si můžete listovat seznamem nejrůznějších závislostí? Nebo že kvůli Brutalistovi prosedíte v kině čtyři hodiny? Přečtěte si náš únorový raut, ve kterém shrnujeme, co nás bavilo, zaujalo, nebo naopak šokovalo.
27/02/25
číst
Nové uniformy zaměstnanců Pastacaffé, italské restaurace v centru Prahy, mohly být minimalistickým počinem. Nakonec vám však těstoviny přinese obsluha v tričku s fotkou špinavého nádobí nebo špaget rozsypaných po stole. Jak vznikaly nové uniformy pro značku, která je už řadu let považována za jednu z nejkonzervativnějších v Ambiente?
24/02/25
číst
Jak se (ne)snažit všechno stihnout, osvěžující piňa colada, česnečka v termosce i appka, která vás každý den upozorní na jedno zajímavé umělecké dílo. Co nás na začátku roku bavilo, zaujalo, překvapilo, nebo naopak šokovalo?
05/02/25
číst
E-maily považujeme za jeden z pilířů komunikační strategie, kterou tvoříme pro Ambiente. Hostům v nich servírujeme informace do schránek stravitelnou formou a věříme, že podle jejich chuti. Komunikace je přizpůsobena jejich zájmům a nabízí jim relevantní obsah. Co je vyzkoušené a funguje?
20/01/25
číst
Jak jsme představili naši práci bez opening party, místo toho si užili teambuilding a naplnili nápojový automat vlastnoručně vyrobeným moštem.
19/11/24
číst
Na trhu jsme noví, naši práci ale asi znáte - jsme parta lidí, co dlouhá léta tvoří marketing pro Ambiente a od letošního podzimu máme agenturu A+Manual.
21/10/24
číst
Stratég, ideamaker, producent, finanční manažerka, grafický designér, PR a obsahová královna... Poznejte jednotlivé články týmu A+Manualu, které k sobě pasují jako puzzle.
18/10/24
číst
Plus, křížek, nebo třeba jablko? Ve svém portfoliu mají grafičtí designéři z dánského studia Alexis Mark mimo jiné grafiku pro Centrum umění v Kjótu a jsou art directory Harvard Design Magazine.
17/10/24
číst
Knihy, brožury, časopisy, noviny pro hosty, noviny pro zaměstnance, několik newsletterů, podcasty, online magazín a desítky profilů na sociálních sítích. Pro podniky Ambiente jsme během deseti let vytvořili propracovaný systém práce s obsahem. Ten pomáhá nejen informovat hosty o tom, co se v restauracích děje, ale také podporuje vizi zakladatele Ambiente Tomáše Karpíška kultivovat gastronomické prostředí v Česku.
01/10/24