Jak jsme představili naši práci bez opening party, místo toho si užili teambuilding a naplnili nápojový automat vlastnoručně vyrobeným moštem.
„Nejdřív jsme u příležitosti uvedení na trh přemýšleli o klasickém eventu. Akci jsme ale chtěli nějak zpestřit a hledali jsme aktivitu, která by nejen odkazovala k našemu názvu A+manual, ale také propojila lidi, kteří tam budou,“ popisuje kreativec Jan Červenka, jak jsme plánovali launch.
Sezona jablek a naše vášeň pro řemeslnou práci i kvalitní suroviny nám přihrála nápad „pojďme si udělat vlastní mošt“. Původně jsme chtěli jablka vlastnoručně natrhat a v ručním moštovacím stroji je vymoštovat přímo na launch party. Po několika kolech společných úvah jsme se rozhodli event nepořádat.
Místo klasického večírku a small talků jsme se rozhodli pro „tichý“ launch. Pořád pro nás ale bylo důležité otisknout symbol spolupráce do představení naší značky, a tak jsme se nápadu s jablky nevzdali. „Navíc Honza s Jáchymem chtěli v rámci propagace naší agentury doručit něco fyzického a mošt, notabene v automatu, tuhle jejich vizi splňoval dokonale,“ popisuje Jan Nízký kus launchovací anabáze.
Vybrali jsme si proto příznačné datum, pátek 13. září, a s celým týmem jsme se vydali do zahrady Beáty Melkové z Plevelu otrhat pár jabloní. I přesto, že šíleně pršelo a na Česko se valila voda, jsme si ke sbírání přizvali fotografku Adélu Zapletalovou, nasbírali jablka a zavezli je do moštárny Červené Pečky, kde nám z nich vylisovali 75 litrů moštu (skoro 300 lahviček). „Bylo to vlastně docela příhodné. Věřím, že i když nám počasí připravilo pořádné překvapení, povedlo se nám do lahviček kromě moštu dostat právě to společné úsilí a odhodlání,“ říká dál Jan Červenka.
Lahve s naším moštem se pak staly součástí „launch boxu“. Ten jsme doručovali našim vysněným klientům, agenturám, se kterými bychom rádi spolupracovali, novinářům a spolupracovníkům. Kromě moštu jsme do obálky přibalili vlastní zahradní rukavice, které se hodí nejen při sběru jablek, a také brožuru, která představuje naši práci, tým a kontexty, z nichž naše nápady vycházejí. Nechybí ani recept na jablečný štrůdl podle Tomáše Karpíška, jednoho z majitelů agentury.
Chtěli jsme, aby se náš mošt dostal k více lidem, než kolik jich je v naší tabulce kontaktů, a proto jsme jím naplnili nápojový automat a postavili ho na dvorek Bokovky.
číst
Noviny Štamgast je dvouměsíčník o pivu, české kuchyni a hospodské kultuře. V klasickém novinovém formátu se píše o všem, co by hosté Lokálu měli a chtěli vědět. Má vzdělávat, bavit a možná taky trochu šokovat!
25/04/25
číst
Merch už není logo natisknuté na neforemném tričku, které si vezmete leda na spaní. Přečtěte si příběhy nejúspěšnějších firem, které dokázaly, že když se merch udělá kvalitně, budou ho lidé hrdě nosit a dělat vám reklamu při každém pohybu.
11/04/25
číst
Jak vznikla Picassova ikonická kresba? A jak se v průběhu desetiletí změnil taktéž ikonický drink semafor? Tohle a další zajímavosti, které zastavily tým A+manuálu v každodenním shonu, si přečtěte v březnovém Rautu.
04/04/25
číst
Autor Simon Sinek svou teorii staví na třech základních otázkách: Proč? Jak? Co? Umět si na ně odpovědět už na začátku práce na marketingové strategii je klíčové. Lidé nekupují to, co děláte, ale proč to děláte. Nejúspěšnější značky světa znají odpověď na své „proč“ a to je odlišuje od konkurence. Jak se tento koncept prolíná do marketingových strategií, které jsme tvořili pro Ambiente?
28/03/25
číst
Vybereme ilustraci, pogratulujeme vítězi a dáme mu obálku s hotovostí. I tak může vypadat předávání cen pro nejlepší ilustrátory roku. Podle Magdaleny Rutové a Jindřicha Janíčka je tohle ten nejlepší způsob, jak skutečně ocenit jejich práci tak, aby to mělo praktický dopad na jejich život. Jak vznikla nezávislá alternativa tradičních ocenění, která podle jejích zakladatelů reflektuje to, co současní ilustrátoři skutečně potřebují pro svou práci?
04/03/25
číst
Věděli jste, že existuje appka, ve které si můžete listovat seznamem nejrůznějších závislostí? Nebo že kvůli Brutalistovi prosedíte v kině čtyři hodiny? Přečtěte si náš únorový raut, ve kterém shrnujeme, co nás bavilo, zaujalo, nebo naopak šokovalo.
27/02/25
číst
Nové uniformy zaměstnanců Pastacaffé, italské restaurace v centru Prahy, mohly být minimalistickým počinem. Nakonec vám však těstoviny přinese obsluha v tričku s fotkou špinavého nádobí nebo špaget rozsypaných po stole. Jak vznikaly nové uniformy pro značku, která je už řadu let považována za jednu z nejkonzervativnějších v Ambiente?
24/02/25
číst
Jak se (ne)snažit všechno stihnout, osvěžující piňa colada, česnečka v termosce i appka, která vás každý den upozorní na jedno zajímavé umělecké dílo. Co nás na začátku roku bavilo, zaujalo, překvapilo, nebo naopak šokovalo?
05/02/25
číst
E-maily považujeme za jeden z pilířů komunikační strategie, kterou tvoříme pro Ambiente. Hostům v nich servírujeme informace do schránek stravitelnou formou a věříme, že podle jejich chuti. Komunikace je přizpůsobena jejich zájmům a nabízí jim relevantní obsah. Co je vyzkoušené a funguje?
20/01/25
číst
Jak jsme představili naši práci bez opening party, místo toho si užili teambuilding a naplnili nápojový automat vlastnoručně vyrobeným moštem.
19/11/24
číst
Na trhu jsme noví, naši práci ale asi znáte - jsme parta lidí, co dlouhá léta tvoří marketing pro Ambiente a od letošního podzimu máme agenturu A+Manual.
21/10/24
číst
Stratég, ideamaker, producent, finanční manažerka, grafický designér, PR a obsahová královna... Poznejte jednotlivé články týmu A+Manualu, které k sobě pasují jako puzzle.
18/10/24
číst
Plus, křížek, nebo třeba jablko? Ve svém portfoliu mají grafičtí designéři z dánského studia Alexis Mark mimo jiné grafiku pro Centrum umění v Kjótu a jsou art directory Harvard Design Magazine.
17/10/24
číst
Knihy, brožury, časopisy, noviny pro hosty, noviny pro zaměstnance, několik newsletterů, podcasty, online magazín a desítky profilů na sociálních sítích. Pro podniky Ambiente jsme během deseti let vytvořili propracovaný systém práce s obsahem. Ten pomáhá nejen informovat hosty o tom, co se v restauracích děje, ale také podporuje vizi zakladatele Ambiente Tomáše Karpíška kultivovat gastronomické prostředí v Česku.
01/10/24