Arrow

18/10/24

20. narozeniny Brasileira U Zelené žáby


Jak kreativně odkomunikovat kulatiny brazilské restaurace?

Restaurace Brasileiro v loňském roce oslavila dvacátý rok své existence. U té příležitosti nachystalo Ambiente celoroční komunikaci. Její součástí je originální videoklip, který Brasileiru darovali jeho věrní hosté ze světa showbyznysu. V rámci PR a obsahového blogu Jídlo a radost vyšly dvě desítky výstupů. Dům U Zelené žáby byl také prvním objektem, o kterém byla natočena epizoda podcastu Co dům dal. Pro necelou stovku nejvěrnějších hostů jsme vydali speciální emisi věrnostních karet a vznikl také merch s tematikou FC Brasileiro.

Cílem brandové komunikace bylo připomenutí restaurace s konceptem "sněz co zmůžeš", která funguje víc než dvacet let a ve vnímání mnoha hostů se stala synonymem pro Ambiente. Naplánovali jsme sérii článků na Jídlo a radost, domluvili PR výstupy a velmi úzce při komunikaci výročí pracovali hlavně s komunitou fanoušků a věrných hostů Brasileira. O výročí jsme s nimi mluvili pomocí newsletterů s openrate kolem 70% , pozvali jsme je na večeři, doručili jim nové věrnostní karty a jako bonus jsme získali videoklip, který věrní hosté z řad umělců natočili pro Brasileiro. 

Vzhledem k obsazenosti a kapacitě Brasileira by mohla být špatně zacílená komunikace chůzi po velmi tenkém ledě. Abychom předešli tomu, že budeme odmítat hosty, pro které nenajdeme místo, rozhodli jsme se pracovat s již existující komunitou, která nás za péči vzápětí odměnila. Za originální považujeme i uchopení merche, který byl inspirován fanouškovstvím/komunitou a brazilským fotbalem a vznikla tak kolekce FC Brasileiro. Během celého roku jsme k hostům komunikovali jedinečnosti a osobnosti podniku a posilovali renomé značky.  

S cílovou skupinou jsme komunikovali především pomocí newsletterů, PR a blogu Ambiente Jídlo a radost. Věrnostní databáze je napojená na pokladní systém a my díky tomu  můžeme komunikaci přesně cíli. V newsletterech, které jsme posílali zhruba 1800 hostům Brasileira,  jsme mluvili o výročí, zvali je na večeři a ke koupi merche, pomocí PR a obsahu jsme komunikovali dvacetiletou historii.


Open rate e-mailů na hosty Brasileira se pohyboval kolem 70 % a večeře byla rezervovaná během pár hodin. Dále jsme posílali obsahový newsletter na držitele všech věrnostních karet Ambiente s open rate kolem 65 % a obsahový newsletter Jídlo a radost s open rate 40 %.

Na začátku jsme domluvili několik PR výstupů a soustředili na práci s komunitou. Vytipovali jsme cca 70 nejvěrnějších hostů, které Brasileiro obdarovalo věrnostní kartou s unikátním designem, časté návštěvníky jsme pozvali na speciální večeři. V rámci práce s komunitou jsme dále oslovili umělce. M Rupperta a R. Holého se záměrem natočit s nimi krátké video na sociální sítě, ale Matěj Ruppert s Romanem Holým se sami chopili iniciativy, spolu s Terezou Černochovou složili hudbu a posléze na ni spolu natočili videoklip, který Brasileiru darovali. Dále vznikl merch inspirovaný brazilským fotbalem - dresy, šály, deštníky v designu FB Brasileiro. 


Výročí a pátrání po obsahu nás inspirovalo k vydávání podcastu Co dům dal. Díky bádaní Lukáše Berného jsme totiž zjistili, že v domě U Zelené žáby je nejstarší bez přestání fungující restaurace v rámci Staré Prahy.


Merchandise jako zrcadlo vašeho vkusu a kvality

číst


Merch už není logo natisknuté na neforemném tričku, které si vezmete leda na spaní. Přečtěte si příběhy nejúspěšnějších firem, které dokázaly, že když se merch udělá kvalitně, budou ho lidé hrdě nosit a dělat vám reklamu při každém pohybu.

11/04/25

Picassův jezevčík, hipsterský semafor, rádio z UMPRUM: Nabídněte si z Rautu

číst


Jak vznikla Picassova ikonická kresba? A jak se v průběhu desetiletí změnil taktéž ikonický drink semafor? Tohle a další zajímavosti, které zastavily tým A+manuálu v každodenním shonu, si přečtěte v březnovém Rautu.

04/04/25

Your purpouse, your process, your result.

Když víš proč, najdeš tisíc způsobů jak. Golden Circle jako komplexní marketingová strategie?

číst


Autor Simon Sinek svou teorii staví na třech základních otázkách: Proč? Jak? Co? Umět si na ně odpovědět už na začátku práce na marketingové strategii je klíčové. Lidé nekupují to, co děláte, ale proč to děláte. Nejúspěšnější značky světa znají odpověď na své „proč“ a to je odlišuje od konkurence. Jak se tento koncept prolíná do marketingových strategií, které jsme tvořili pro Ambiente?

28/03/25

Bez rautu, bez rób, bez ceremoniálu. Porota Cen Akademie při práci.

„Buď rád, že ti za to kreslení něco dají.“ Opravdu to tak musí být? Přístup k oceňování ilustrátorů mění Cena Akademie ilustrace Madly a Jindry.

číst


Vybereme ilustraci, pogratulujeme vítězi a dáme mu obálku s hotovostí. I tak může vypadat předávání cen pro nejlepší ilustrátory roku. Podle Magdaleny Rutové a Jindřicha Janíčka je tohle ten nejlepší způsob, jak skutečně ocenit jejich práci tak, aby to mělo praktický dopad na jejich život. Jak vznikla nezávislá alternativa tradičních ocenění, která podle jejích zakladatelů reflektuje to, co současní ilustrátoři skutečně potřebují pro svou práci?

04/03/25

Únorový raut: Dejte si s námi medovník, čtyři hodiny v kině, výlet na Kačerov nebo do Olomouce a pořádně se nadechněte

číst


Věděli jste, že existuje appka, ve které si můžete listovat seznamem nejrůznějších závislostí? Nebo že kvůli Brutalistovi prosedíte v kině čtyři hodiny? Přečtěte si náš únorový raut, ve kterém shrnujeme, co nás bavilo, zaujalo, nebo naopak šokovalo.

27/02/25

Autor: Viktorie Macánová

Klíčky od Bentley ve špagetách, hodinky Patek Philippe ve dřezu. Jak vznikaly nové uniformy Pastacaffé?

číst


Nové uniformy zaměstnanců Pastacaffé, italské restaurace v centru Prahy, mohly být minimalistickým počinem. Nakonec vám však těstoviny přinese obsluha v tričku s fotkou špinavého nádobí nebo špaget rozsypaných po stole. Jak vznikaly nové uniformy pro značku, která je už řadu let považována za jednu z nejkonzervativnějších v Ambiente?

24/02/25

Lednový raut: Česnečka do termosky, organizační porno a piňa colada

číst


Jak se (ne)snažit všechno stihnout, osvěžující piňa colada, česnečka v termosce i appka, která vás každý den upozorní na jedno zajímavé umělecké dílo. Co nás na začátku roku bavilo, zaujalo, překvapilo, nebo naopak šokovalo?

05/02/25

Manuál pro psaní newsletterů. Co se nám osvědčilo?

7 našich osvědčených tipů na newslettery, které je radost otevřít a číst

číst


E-maily považujeme za jeden z pilířů komunikační strategie, kterou tvoříme pro Ambiente. Hostům v nich servírujeme informace do schránek stravitelnou formou a věříme, že podle jejich chuti. Komunikace je přizpůsobena jejich zájmům a nabízí jim relevantní obsah. Co je vyzkoušené a funguje?

20/01/25

Mošt s příběhem agentury. Lahvička je za 50 korun. Příběh zadarmo i na levé straně automatu.

Launch agentury z automatu

číst


Jak jsme představili naši práci bez opening party, místo toho si užili teambuilding a naplnili nápojový automat vlastnoručně vyrobeným moštem.

19/11/24

Vše, co o nás na úvod potřebujete vědět

číst


Na trhu jsme noví, naši práci ale asi znáte - jsme parta lidí, co dlouhá léta tvoří marketing pro Ambiente a od letošního podzimu máme agenturu A+Manual.

21/10/24

A+Manual tým (sběračská část): Zleva Vlaďka Šmerdová, Mikuláš Pavlík, Adéla Truksa, Yasmin Borůvková, Šimon Marek, Kateřina Janíková, Jindra Zahradníková, Šárka Hamanová, Jindřich Šálek, Denisa Lainková, Honza Červenka, Honza Nízký, Jáchym Jakeš, Klára Kvitová, Viola Vondráková, Martin Kunc

Kdo tvoří tým A+Manual?

číst


Stratég, ideamaker, producent, finanční manažerka, grafický designér, PR a obsahová královna... Poznejte jednotlivé články týmu A+Manualu, které k sobě pasují jako puzzle.

18/10/24

Identita A+Manual

Čtení o vizuální identitě

číst


Plus, křížek, nebo třeba jablko? Ve svém portfoliu mají grafičtí designéři z dánského studia Alexis Mark mimo jiné grafiku pro Centrum umění v Kjótu a jsou art directory Harvard Design Magazine.

17/10/24

Štamgast, noviny Lokálů, které tvoří obsahový tým nejen pro Štamgasty.

Vydavatelský dům, nebo marketing pro hospody?

číst


Knihy, brožury, časopisy, noviny pro hosty, noviny pro zaměstnance, několik newsletterů, podcasty, online magazín a desítky profilů na sociálních sítích. Pro podniky Ambiente jsme během deseti let vytvořili propracovaný systém práce s obsahem. Ten pomáhá nejen informovat hosty o tom, co se v restauracích děje, ale také podporuje vizi zakladatele Ambiente Tomáše Karpíška kultivovat gastronomické prostředí v Česku.

01/10/24